Direktlänk till inlägg 17 november 2010

Maginfluensa

Av Lizza - 17 november 2010 11:44

Förra veckan hade jag maginfluensa, usch. Först igår var jag så pass återhämtad att jag började träna på gymmet igen. Det gick ganska bra, körde mest styrka och bara lite kondition så här i början. Det är bättre att öka succesivt när man inte har tränat på ett tag, det blir lättare och roligare på detta vis.


Tillbaks till maginfluensan; jag blev rekordsnabbt smittad av min älskade farmor, och jag tror att jag reagerade som vilken normal människa som helst, jag blev äcklad och höll mig undan från spyorna. Sen dagen efter fick jag höra av min faster att jag skulle hjälpt min farmor! Jag har aldrig jobbat inom vården och min farmor klarade sig bra själv. Det klart att jag höll koll på henne, men bara hon själv kan spy, jag kan inte hjälpa henne med det. Hon kunde sitta utan att vara i närheten av att trilla, och hon hade en spann. Vad skulle jag ha gjort? Är inte maginfluensa den enda godtagbara "vanliga" sjukdomen (dvs inte allvarliga sjukdomar som cancer osv) som gör att folk håller sig undan? Jag tycker det är allmänt accepterat att om man har maginfluensa, så får man stanna hemma från jobb/skola, men andra sjukdomar är ibland tveksamma (tex förkylning, feber). Alla blir äcklade av maginfluensa och vill fly. Jag förstod när min farmor spydde att jag så fort jag gick in hos henne så blev jag smittad, så därför kunde jag lika gärna stanna lite och hålla koll på henne. Men jag ville inte se spyorna! Och dagen efter var det min tur... Jag brukar (de få gånger i mitt liv än så länge som jag har drabbats) gå ned 1 kg i vikt eftersom jag inte äter på några dagar, men denna gång gick jag ned 2,5 kg i vikt! Tyvärr har jag gått upp detta igen när jag började äta.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizza - 13 juni 2012 13:39

Vill du precis som mig också testa en ny sorts drickyoghurt så ska du titta hit! Du kanske också tycker det är praktiskt med denna dryck och tycker om när där är aktiva bakteriekulturer? Märket heter My monent och är ifrån Lindahls mejeri. Här är e...

Av Lizza - 29 februari 2012 10:34

Visst är det bra med snabbkaffe, enkelt och gott. Gevalia brukar oxå vara favoritmärket så därför vill jag tipsa om att få bli testpilot på Gevalias snabbkaffe: http://smartson.se/files/Kod_till_bloggnatverk.txt     ...

Av Lizza - 18 maj 2011 15:23

Färdigrätter är oftast inte goda eller nyttiga, men nu har Findus kommit med de nya World selection och de ser fräscha och nyttiga ut! Vill du oxå testa de, gå in på: http://smartsontestpilot.se/findus-world-selection/bli-testpilot/ Video finns p...

Av Lizza - 4 maj 2011 12:44

Det är alltid så roligt eller hur att testa något nytt att äta. Jag är verkligen nyfiken av mig. Såklart blev jag oxå nyfiken på Arlas nya kesella, som du oxå kan få testa på denna sida: http://smartsontestpilot.se/arla-koket-kesella/bli-testpilot/...

Av Lizza - 4 maj 2011 12:38

Jag läste nånstans att datorer har en ungefärlig livslängd på 5 år, så då fick jag lite panik för det är min dator. Jag vill verkligen inte att hårddisken ska krascha eller något! Så mycket viktigt som jag har på datorn, halva mitt liv ju! Men jag ha...

Presentation

Jag är en 24-årig tjej och i denna blogg får ni mest läsa om vad jag tycker om olika böcker och filmer, men oxå allmänt om mitt liv.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilka är bäst: Twilight-filmerna eller böckerna?
 Filmerna
 Böckerna
 Vet inte
 Det beror på vilken film
 Det beror på vilken bok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards