Alla inlägg den 24 november 2010

Av Lizza - 24 november 2010 16:19

De flesta människor har hemska grannar och jag vet att jag inte har de värsta, men jag kan inte hjälpa det, måste klaga lite. Jag har 2 grannar som gärna står och gömmer sig bakom träd eller staket för att titta på en när man ligger och solar på sommaren. Sen har jag en granne som skiter fullständigt i sin trädgård, vilket gör att hennes växter växer in i min trädgård. Dessutom har hon en kort stubin om man säger till henne. Den sista grannen är en typisk fönstertittare och det verkar som om hon inte har ett eget liv utan vill titta på oss grannar. Hon jobbar visserligen deltid (på eftermiddagar/kväll), så lite har hon att göra, men varför alltid gå upp samma tid och sätta sig i soffan för att glo när man kan ha sovmorgon? Och jag har tittat efter, hon gör ingenting, jag menar det finns ju alltid en tidning/tv/bok att titta i/på. Eller någon annan hobby, som att pyssla/virka/lösa korsord (hon är ca 60 år). Det positiva är att när hennes man är hemma så sitter hon inte där i soffan. Antingen skäms hon eller så får hon något att göra. Ibland gör jag så att jag rullar ner så att hon inte kan titta in till mig, men för det mesta försöker jag att ignorera henne. Om hon nu tycker att mitt liv är så spännande att titta på, så borde jag väl låta henne ha sitt nöje? (Så länge jag inte skämmer ut mig, tex går omkring lättklädd/naken.) Annars bor jag i ett lugnt område och eftersom jag är så ljudkänslig/irriterad så är jag glad för att mina grannar inte har vilda fester eller övar på sina trummor.


Vad har du för hemska grannar?

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Jag är en 24-årig tjej och i denna blogg får ni mest läsa om vad jag tycker om olika böcker och filmer, men oxå allmänt om mitt liv.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilka är bäst: Twilight-filmerna eller böckerna?
 Filmerna
 Böckerna
 Vet inte
 Det beror på vilken film
 Det beror på vilken bok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards