Alla inlägg den 29 november 2010

Av Lizza - 29 november 2010 15:11

I lördags tittade jag på filmen Iron man (den gick på tv). Innan har jag inte viljat titta på den, tyckte den verkade för fantasifull och macho, men den var faktiskt bra och spännande. Precis som alla andra superhjältefilmer, tex Superman, Spiderman och Hulken). Den handlar om en smart affärsman/forskare som blir kidnappad av terrorister i Afghanistan och de tvingar honom att bygga hans nya mördaruppfinning. Fast istället bygger han en sorts rustning som gör att han inte skadas när han blir beskjuten. Och som i alla andra filmer så segrar det goda över det onda.


I alla fall så hade filmen ett bra budskap: för att beskydda sig mot fiender så bygger man farliga vapen, men vad händer om de hamnar i fel händer (vilket är mycket rimligt eftersom många är korrupta och kan lockas av pengar/mutor)? Så, sluta bygga mördarmaskiner/vapen allihopa! Håller du inte med mig? Tex USA: vad vinner de på att kriga egentligen? De bara slösar bort sina liv. Våld föder våld eller hur?!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Jag är en 24-årig tjej och i denna blogg får ni mest läsa om vad jag tycker om olika böcker och filmer, men oxå allmänt om mitt liv.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilka är bäst: Twilight-filmerna eller böckerna?
 Filmerna
 Böckerna
 Vet inte
 Det beror på vilken film
 Det beror på vilken bok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards